nyelvek

2007.11.24. - 01:20 | 2 komment

Előzetes reményeimmel szemben sajnos nem igazán tanultam meg finnül. (Sőt, az angolban a magyar akcentus mellé sikerült felszednünk némi finnt is, így néha kicsusszan egy-egy finnisz meg Isztván.) Amit még otthon tanultam, már azt is elfelejtettem, bár néhány szó azért ragadt is rám, például a tarjous, ami nagyon hasznos jelzőinger (leárazást jelent), vagy a seksi.
.
.
.
Hallgatni egyébként nagyon kellemes a "kakszimükszit", néha nem is érzem, hogy idegen nyelven beszélnek körülöttem. Sokszor megkérdezik, hogy hasonlít-e a magyarra. Hát, a szavak szerintem egyáltalán nem, de a nyelvtanban sok hasonlóság felfedezhető, úgyhogy már átérzem milyen szívás lehet magyarul tanulni.
Pedig vannak páran, akik mégis tanulják, és megdöbbentően jól beszélnek. Mikor először voltam itt multikulturális finnugrász bulin, csak kapkodtam a fejem, hogy akkor most ki a magyar és ki nem. És olyan szívmelengető látni, hogy vannak, akiket a magyar kultúra és nyelv lelkesít.:) Ezek a bulik egyébként elég viccesek, egyszerre beszélnek finnül, magyarul, észtül, oroszul is néha, meg olyan nyelveken, amiknek én sajnos még a nevét sem tudom megjegyezni. A legtöbben majdnem az összes nyelvben járatosak, én meg lapítok az amúgy is rossz angolommal. Itt tudtam meg például, hogy a palacsinta udmurt nemzeti étel is, csak egész másképp hívják, bár a lényeg úgyis az, hogy ugyanolyan finom.:)
.

Címkék: fotó nyelv blabla

A bejegyzés trackback címe:

https://helsinki.blog.hu/api/trackback/id/tr94239964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

norbi81 2007.11.30. 19:27:22

szia

irigyellek kicsit, hogy még kint vagy, én a nyáron voltam kint 2 hónapig helsinkiben, dolgozgattam, és persze most hiányzik, fotókat nézegetek, e-mailokat irogatok, stb... a kinti ismerősöknek. te mit csinálasz kint (bocs, még nem olvastam a teljes blogod), merre laksz kint. ÉÁn Kalioban laktam... :)
UI: a finn nyelv nem nehéz, elsőre szokatlan, de amúgy tök jó, én néha jobban tudok finnül, mint angolul... ezért mentem oda dolgozni...

udv!

helsinki 2007.12.01. 00:23:28

Szia! Erasmusos diák vagyok, pszichológiát tanulok + a szakdogámhoz gyűjtök adatot. Én Kamppiban lakom, az új koliban. És már nagyon mennék haza. Nyáron biztosan élvezhetőbb Helsink :), ősszel még nagyon klassz volt, de mostmár szörnyen hideg és sötét van. A finn szerintem nehéz, elkezdtem tanulni, de sajnos mostmár nincs időm rá, úgyhogy letettem róla.:(
Te mit dolgoztál itt?
 
süti beállítások módosítása